Sunday, September 23, 2007

un anno in anticipo - a year early (scroll down for English)

Poco più di un anno fa, ho affrontato il problema dell'indulto e del perchè fosse inutile e stupido. Concludevo con queste parole:

Se si ammette che c'è un problema, e il problema c'è, non è una buona idea affrontarlo facendo finta che non ci sia, o se va bene curando i sintomi, perchè altrimenti fra un paio d'anni siamo da capo. Non è un concetto difficile da comprendere, no?
mi sbagliavo! e non di poco. Non si è dovuto aspettare due anni. Ne è bastato uno. E' infatti notizia di qualche giorno fa che le carceri sono di nuovo piene. E adesso che si fa? un altro indulto? Ogni anno liberiamo i carcerati in eccesso? non mi stupirei se qualcuno lo proponesse di nuovo. Fortunatamanete adesso a influenzare la politica Italiana c'è il nazipapa e non credo che spingerà per l'indulto.

---

Something more that a year ago I commented on the general pardon approved by the Italian Parliament. I explained why it was stupid and useless and I wrote these words:
If we admit there is a problem, and there is a problem, it is never a good idea to face it pretending it's not there, or, if we are lucky treating the symptoms. In this way in a couple of years we will be in the same situation as before. It isn't that difficult to understand, is it?
I was wrong! Terribly wrong! We didn't have to wait two years! One was enough. Italian prisons are again full. Now what? another pardon? I wouldn't be surprised if somebody came forward with that idea again. Luckily this time we have the nazipope influencing Italian politics and I don't think he will push for pardon.

No comments: